Friday - planning or not the weekend?

Friday, September 19, 2014



well, the week is almost ending and i only can think on what to do during the weekend. i think our weeks are always so full that we end up making a lot of plans for the weekends just to feel that we are alive and enjoying life.

The problem in this logic, is that the more plans we do and the more we dream with the perfect weekend, more expectations are created and, in the end, you can get even more frustrated if the plans do not materialize. Because of this I'm trying to change my strategy and fight this urge to control everything in advance, living life more calmly and one day at a time. I might have a surprise, right?


...


Bem, a semana está quase a terminar e eu já só penso sobre o que quero fazer durante o fim de semana. Acho que a nossa semana é sempre tão cheia que acabamos por fazer imensos planos para o fim de-semana apenas para sentirmos que estamos a viver, que estamos a aproveitar a vida.  

O problema desta lógica, é que ...quantos mais planos fazemos e quanto sonhamos com o fim de semana perfeito, mais expectativas são criadas e, no final, pode-se ficar ainda mais frustrado se os planos não se concretizem. Devido a isto eu estou a tentar mudar a minha estratégia e lutar contra este impulso de controlar tudo com antecedência, vivendo a vida com mais calma e um dia de cada vez, pode ser que eu tenha uma surpresa, certo?



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Subscribe